Wednesday, November 4, 2009

Jika anda seorang pemandu..

Tension sungguh ari nie. Sungguh2 tension.

Hujan sangat lebat. Bukan aku tension pasal hujan lebat. Hujan itu rahmat....

Bila berbunyi je lagu apa tah kat punch card mesin menandakan anda-semua-boleh-balik-rumah, berpusu2 kami keluar. Sedang aku menghayati gaya pemanduan aku tetiba terperasan ada lori kat belakang ikut rapat gle. Cm aku rasa sket lagi nak mencecah buntut keta aku. Laju siot org tu bawa lori ok, lori. Cemasss. terus tekan minyak. Aik dia pun ikut rapat lagi. X blajar ke masa ambik lesan mesti jarakkan kereta anda dengan kereta hadapan. Cmne ble lulus test lesen ni. Dh la hujan. xda la aku bawa slow sangat. 80 km/jam utk jalan berbengkang bengkok. ok la tu kan. then dia dh masuk simpang lain, lega.

Aku sambung penghayatan yg terganggu sebentar tadi. tengah syok2 tetiba ada org mana tah buat aksi slow motion macam-jalan-tu-dia-sorg-je-bayar-roadtax. Boleh dia main cross je dari jalan sebelah masuk jalan aku. Slow je dia datang ibarat angin sepoi2 bahasa di tengah hujan lebat. Terpaksa aku brek mengejut. dia lak buat muka tekun menunggang motor yang x bersalah. Nasib badan besar. Takut gak aku nak tunjuk muka x puas ati. Terganggu penghayatan aku sekali lagi. Then kena berhenti kat gate ketapi lak. time ni la ketapi nak lalu.

Sementara tunggu keretapi tu, terteleng2 aku mencari motor mamat cross-jalan-sesuka-suki tadi. Ptut la masa aku belum ada driving lesen dulu, kawan2 aku yg drive suka sangat membebel time driving. Rupanya memng tension jika anda sorg pemandu. Bila korg yg betul, korg membebel, tapi bila korg yg salah, korg buat muka x bersalah je. Macam aku gak la. Aku paham, aku paham.

Ish ish aku dh lambat ni. Aku mesti pecut, azam aku dl hati,
Buka je pintu gate tu cepat2 gerak. then lagi 300m nak sampai simpang msk kg aku, aduiiiiii... ada accident. lori terjun dalam semak. Kena lak masa aku sampai tu sedang elok je diorg nak tarik kuar lori tu. SO kena la tunggu sampai misi diorg berjaya.

Dah sampai rumah, jam kat keta tunjuk pukul 6.04 pm. Lewat 4 minit dari semalam. Keluar je dari keta, mak aku tegur ' awal balik hari ni'. Aik!!! Tepuk dahi.

No comments:

Post a Comment